Saab 340 yra švedų dviejų variklių turbopropelerinis lėktuvas, sukurtas ir gamintas kaip kompanijų Saab AB ir Fairchild Aircraft bendras projektas. Pagal susitarimą Saab gamino aliuminio fiuzeliažą ir vertikalų stabilizatorių uodegoje, taip pat galutinai surinko orlaivį, o Fairchild buvo atsakingas už sparnus, uodegą ir variklių apsauginius korpusus.
Pirmasis orlaivis pakilo 1983-ųjų metų sausio 25 dieną. Saab 340 gaminimas baigėsi 1998-aisiais.
Kūrimas
Originaliai kurtas ir gamintas buvo kaip SF340, tačiau, po pirmojo skrydžio kompanija Fairchild pradėjo aktyviai domėtis orlaivių kūrimo verslu, tad 1985 metais po 40 pagamintų vienetų Saab atsisakė savo partnerio Fairchild ir lėktuvus gamino Saab 340A pavadinimu. Pagerinta jo versija, antros kartos 340B, su galingesniais varikliais ir platesne uodega ir 1989 ir vėlesni 340B turėjo aktyvią triukšmo kontrolės sistemą. Vieną orlaivį turėjo ir dabar jau bankrutavusi AmberAir kompanija, kai tik pradėjo savo veiklą Kauno oro uoste 2004-aisiais. Tokių orlaivių buvo sukurta daugiau nei 200 vienetų. Trečios kartos versija - 340B Plus, buvo pradėti naudoti 1994 aisiais, tais pačiais metais ir su tokiais pačiais patobulinimais, kaip ir Saab 2000 lėtuvu. Dar 100 šių lėktuvų buvo paeista. Saab 340 lėktuvai turėjo nuo 30 iki 36 sėdynių, dažniausia konfigūracija - 34 sėdynės.
Vienas iš svarbesnių patobulinimų su 340B Plus buvo įdiegtos aktyvios garso ir vibracijos kontrolės sistemos kabinoje, kurios mažino triukšmą dešimčia decibelų, kai lėktuvas skrido. Tiesa, jis buvo pasirenkamas, tad ne visi tolimesni modeliai jį turėjo. Taip pat buvo modernesnis interjero dizainas ir tualeto perkėlimas iš keleivių denio į skrydžio denį. Tai padidino lėktuvo krovininį talpumą.
Karinės versijos buvo Saab 340AEW, 340AEW-200 ir 340AEW-300, kurie yra žvalgybiniai lėktuvai skirti didelėse teritorijose aptikti, orlaivius, laivus ir antžemines transporto priemones.
340 serijos lėktuvų gamyba baigėsi 1999-aisiais, o apskritai Saab civiliams skirtų orlaivių gamybą nutraukė 2005-aisiais.
Versijos
- Saab 340A - 30-36 vietas turintis orlaivis, kuris buvo varomas dviem 1215kW General-Electric CT7-5A2 turbopropeleriniais varikliais. Galimos variacijos buvo krovininis, keleivinis ir VIP lėktuvai.
- Saab 340B - 33-36 vietų orlaivis, varomas dviem 1394kW General-Electric CT7-9B turbopropeleriniais varikliais
- Saab Tp 100 - VIP transporto versija skirta Švedijos oro pajėgoms.
- Saab 340B Plus - pagerinta Saab 340B versija su papildoma galimybe padidinti sparnų stabilizatorius.
- Saab 340 plus SAR-200. Jūrinis paieškos ir gelbėjimo orlaivis skirtas Japonijos pakrančių apsaugai. Prailginti sparnų stabilizatoriai įmontuoti, kaip standartiniai.
- Saab 340AF - krovininiai.
- Saab 340A QC - greitai perkomplektuojamas (iš krovininio į keleivinį ir atvirkščiai) orlaivis. Buvo TP 100A ir TP 100C versijų.
- Saab 340AEW&C - žvalgybiniai orlaiviai skirti motorinėms transporto priemonėms aptikti prieš pradedant karines operacijas.
- Saab 340 MSA - jūrinio saugumo orlaivis, skirtas įvairioms funkcijoms atlikti. Pagrindinės funkcijos buvo paieškos ir gelbėjimo orlaivis, bei jūrinių kontaktų aptikimas, klasifikavimas ir identifikavimas. Gali būti komplektuojamas su papildomu kuro baku, kad atliktų ilgesnes operacijas.
Buvo ir padidinta orlaivio versija, tačiau ji jau vadinta Saab 2000 pavadinimu